Google ads i 2022 Del 4 - Lokale annoncer

Der er sket meget på Google Ads i 2022. Det er bare om at følge med hvis man skal være dus med de nye trends. Sidst talte vi måske lidt generelt om status på Google Shopping i 2022 og best practice ved opsætning af shoppingannoncer. Du kan se del 3 her.

I dag vil jeg tale om en helt fortrinlig ny form for shoppingannoncer, som kaldes for ’Lokale beholdningsannoncer.

Digitalt bureau - Wuo - blog

Lokale beholdningsannoncer

Lokale beholdningsannoncer er for dig, som har en fysisk butik, som du gerne vil lede dine kunder hen til. Hvis du har flere filialer, så kan disse opsættes i ads, og så kan der måles på alle de forskellige filialer individuelt.

Lokale beholdningsannoncer viser shoppingannoncer for kunder i nærheden, som søger på et produkt som du har på lager. Kunden bliver her vist et banner øverst i søgeresultaterne med både pris, anbefalinger, tekst, lagerstatus m.m. Hvis kunden klikker på dit banner, så kan du opsætte et CTA for rutevejledning, så kunder bliver ført til din fysiske butik

Din virksomheds online ’butiksfacade’

For at hjælpe med at lukke handlen bliver kunden ført til din egen online butiksfacade når de klikker på banneret. Her får kunden en række oplysninger om din butik, som telefonnummer, link til hjemmesiden, åbningstider, beskrivelse af virksomheden og, som nævnt, rutevejledning.

Her er det muligt at måle på fysiske butiksbesøg ledt ind igennem Google Ads og at kombinere disse kampagner med konverteringer målt i butikken igennem konverteringssporing.

Jannik Vinther-Jensen
Jannik Vinther-Jensen

Modificeret 18-10-2022

Vis dit online varelager

Dit lokale beholdningsvarelager er opsat igennem et shoppingfeed hvor produkterne er uploadet. Det giver derfor mulighed for at markedsføre hele varelageret på en ny måde hvor det primære udgangspunkt er at få kunderne til at købe varerne i din fysiske butik.

Vi vil også altid anbefale dig at markedsføre dine produkter online, også selv du har dem stående i en fysisk butik. 

Hvis du ejer en webshop og en fysisk butik, så har du med lokale beholdningsannoncer mulighed for at kombinere traditionelle shoppingannoncer med lokale beholdningsannoncer. På denne måde forhøjer du dine chancer for at blive set på Google ved at være aktiv på to forskellige typer shoppingannoncer.

Er du interesseret i lokale beholdningsannoncer?

Her hos Wuo har vi store erfaring med Google Ads. Er du interesseret i at få flere besøgende til din butik og vil du gerne dirigere brugerne til flere konverteringer. Så kan du høre mere og kontakte os, samt møde vores SEM specialist.