Hvad kan du forvente af en WordPress serviceaftale?
Der findes en lang række af udbyder af WordPress support og WordPress service aftaler. Her kan du læse lidt om hvad du kan forvente i vores og hvad du skal holde øje med, når du tager en beslutning, omkring hvilket firma, du vil have til at stå for din WordPress serviceaftale.

Du har en hjemmeside i WordPress. Det er det mest populære system at lave hjemmesider i og med god grund.
Der er mulighed for stor brugerdefinering og der er mange muligheder, men mange muligheder, leder også til muligheden for at løbe ind i problemer.
Det er her at en WordPress serviceaftale eller WordPress support kommer ind i billedet. Det er din måde at sikre dig at hvis uheldet er ude, så er der nogle kompetente professionelle, der kan tage hånd om sagen.
Ikke mange WordPress serviceaftaler er ens
Der er mange udbydere at vælge imellem. Så det er vigtigt at tage stilling til hvilket du skal vælge, vi kan kun anbefale at kigge ordentligt inden du vælger.
Der er stor forskel på hvad de enkelte firmaer tilbyder, hvad der er inkluderet i deres abonnementer, hvor lang binding der er og hvad de koster.
Forskelle der kan være ved WordPress serviceaftaler
Det handler om at læse grundigt igennem inden du vælger en partner og en serviceaftale.
Nogle webbureauer har dansk personale og support, andre har outsourcet denne til Finland, Estland, Indien, Irland osv. Hosting kan være inkluderet, slet ikke inkluderet eller sælges separat.
Du kan komme ud for en lang trættende sag, når en fejl skal rapporteres til din supportyder, som så skal have fat i deres outsourcede support i udlandet og alt skal kommunikeres korrekt.
Husk, du betaler både for supporten og for prisen de betaler til firmaet de bruger til at klare deres opgaver, så opgaverne kan hurtigt ende med at gå ud over abonnementet.
Der er stor forskel imellem priser og indhold og nogle webbureauer vælger at lægge opgaver over 15 minutter på en helt separat timepris.
Der kan gemme sig rigtig meget i betingelserne, og vi anbefaler at du læser dem grundigt igennem, så du er indforstået med hvad du kan forvente. Du kan læse vores her.
Der er ingen der arbejder gratis
Så vær klar på at hvis noget er billigt eller gratis, så er udgifterne med stor sandsynlighed bare gemt andre steder og står med småt.
Det gælder til dels også for vores egne abonnementer, da der er grænser for hvad der kan klares på det billige abonnement, men vi garanterer dig at vores dyreste abonnement altid er billigere end vores timepris.
Så skal du bruge en time hver måned, så er det stadig billigere at have vores Enterprise abonnement end at købe en times support separat.
Og hvis du allerede betaler for hosting et andet sted, så kan du trække den pris fra i dit budget når du køber vores abonnementer, da alle vores abonnementer er inkl. Hosting.
Grunden til at vi gerne vil hoste din løsning, hænger sammen med den øgede support vi kan yde når vi har nøglerne til værkstedet.


Jannik Lauge Jensen
Skrevet 24-11-2022
Når du har afstemt forventninger, er serviceaftalen guld værd
Med en hjemmeside kommer man ikke udenom knuder af og til. Selv os som support virksomheder, må rede problemer ud af og til, på egne hjemmesider, sådan er gamet.
Forskellen gøres ved at være forberedt før det sker, at have backup klar, så man mister så lidt som muligt og have et dygtigt firma bag sin serviceaftale som har erfaring med at lokalisere og udrede fejl.
Så du skal ikke være bange for at have en serviceaftale med et support bureau, pengene skal nok være godt betalt.
Nøjagtig ligesom at have medlemskab hos Carglas eller en autoriseret mekaniker. Så ved du at du er dækket ind, hvis noget skulle ske og med de store support pakker, så er det ligesom Verisure, hvor forebyggelsen er en del af indsatsen imod fejl.
Hvorfor er hosting vigtigt?
Ved nogle problemer er det faktisk ikke i WordPress fejlen er, men i din hosting. Derfor kan det være nemmere for et support-firma at udbedre diverse fejl, hvis hostingen er en del af supporten.
Det kan nogle gange være svært at få adgang til en anden udbyder og den ekstra udfordring kan undgås ved at have hosting samme sted som support.
Hvad skal jeg sikre mig er en del af min WordPress serviceaftale?
Du skal sikre dig at:
- Backup er inkluderet
- Du har direkte adgang til at kontakte support
- Du som minimum får support på en opgave, der passer på størrelsen af dit abonnement
Hvad får du hos Wuo?
Hos Wuo kan du se de services som vi tilbyder klart, i vores forskellige abonnementer.
Brug for WordPress hjælp?
Vi forsøger at være så fair med tid, som muligt, når det kommer til de forskellige niveauer af abonnementer og er klar over at et abonnement er en aftale om fælles samarbejde over tid, hvor der nogle måneder er behov for mere og andre mindre.
Der er ingen binding, men en opsigelsesperiode på en måned.
Hvad hvis noget ikke er inkluderet i dit abonnement?
Vi er helt transparente, når vi siger, at vi laver større opgaver på timefakturering.
Hvis en opgave ikke omhandler support, men indhold på siden der er blevet ændret eller ønskes ændret (også grafisk). Vi skal nok fortælle dig om dette, inden vi går i gang, så du får lov at beslutte.
Store supportopgaver i WordPress
Hvis der er tale om en reel udviklingsopgave som ikke bare er support, men ‘”ny” videreudvikling af dit site, så forholder vi os også til det som en opgave der bør ekstrafaktureres.
Vores abonnementer indeholder det vi forstår som fair-use og så du skal nok få noget for pengene. Vi vil altid gerne være i dialog med kunden og sikre alle føler sig hørt.
Vil du have en serviceaftale hos Wuo?
Eller høre mere? Så er du velkommen til at kontakte os og få en uforpligtende snak om hvad vi kan tilbyde dig og besvare eventuelle spørgsmål du måtte have, om serviceaftaler eller artiklen.